Izgradnja 5.6 kilometara druge cijevi tunela Učka jedna je od najvećih infrastrukturnih investicija u Istri i trenutno najveća cestovna investicija u Hrvatskoj. Na projektu sudjelujemo kao kooperanti glavnog izvođača radova, građevinske tvrtka Bouygues Travaux Publics specijalizirane za infrastrukturne radove.
Eccos oprema drugu cijev tunela s najsuvremenijom opremom za napajanje, rasvjetu, signalizaciju i ventilaciju, protupožarnim, komunikacijskim i videonadzornim sustavom zaštite te sustavima za upravljanje prometom i signalizacijom kako bi se postigli najviši standardi sigurnosti prometa u tunelu.
Radovi su započeti u prosincu 2020. godine, plan je da tunel bude fizički probijen u ljeto 2023. godine, a radovi bi kompletno trebali biti završeni godinu dana kasnije, sredinom 2024. godine pod uvjetom da geološki aspekt bude zadovoljavajući. “Ideja je da promet u jednom trenutku prebacimo u novu cijev, da renoviramo postojeću tunelsku cijev te da nakon ljeta 2024. pustimo u promet obje cijevi tunela Učka.” rekao je generalni direktor Bina Istre Dario Silić. Bina Istra zadužena je za upravljanje i održavanje svih 145 km autoceste Istarskog ipsilona, uključujući i tunel Učka. “Cilj je spojiti se s Hrvatskim autocestama na Matuljima, tako da se od Pule do Zagreba može doći za dva i pol do tri sata bez zaustavljanja. Ovo je jedan od najprometnijih pravaca, preko 10 tisuća vozila dnevno”, dodaje Silić.
Projektom izgradnje druge i obnovom postojeće cijevi tunela Učka postići će se veća razina sigurnosti za korisnike, bolja protočnost prometa na kvarnerskoj strani ipsilona, a time i kraće vrijeme putovanja.